Verslag 8 - Reisverslag uit Pomona, Verenigde Staten van PieterChristien - WaarBenJij.nu Verslag 8 - Reisverslag uit Pomona, Verenigde Staten van PieterChristien - WaarBenJij.nu

Verslag 8

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg PieterChristien

04 Juli 2017 | Verenigde Staten, Pomona

Zit nu 's morgens om 10:55 dit verslag te typen. Aan de koffie en in de schaduw want het is een beetje warm in de zon. Momenteel 29 gr en het is Independence Day. Staan op een KOA-camping in Pomona, een voorstadje van LA. Vriendje van vroeger (S.A.) gebeld en hebben een afspraak gemaakt voor morgen. Kijk er naar uit.
Goed, na Grand Canyon (camping Tusayan) doorgereden naar Kingman voor de volgende stop. Deze rit hebben we gedaan via de Route 66. Wat een geweldige weg is dat zeg. en wat een leuke dingen kom je daar tegen. Alsof de tijd heeft stilgestaan. Een route ontstaan door de Goldrush en dat is te merken ook. Via de campingapp een paar leuke dingen laten zien.
De volgende ochtend vertrokken weer via de Route 66 naar Oatman, een vroeger gold diggers dorp. De mijnen zijn gesloten, de ezels vrijgelaten (die lopen nu vrij in het dorp en daarbuiten) en het dorp is er nog. inclusief het hotel Oatman, waar Clark Gabel met Carole Lombart de huwelijksnacht hebben doorgebracht. De kamer is er nog. Het dorp is een groot museum. Een paar uur rondgebracht en toen weer doorgereden via lake Havasu naar Joshua Tree National Park.
Overnacht daar in het park, Pizza gebakken boven het houtvuur. Verbroken van alle verbindingen en 's nachts wakker geworden van huilende coyotes. Ook weer een park die er totaal anders uitziet. De volgende morgen een wandeling gemaakt naar een kleine dam waardoor er een klein plasje water blijft staan. Vroeger in 1923 gemaakt door een Rancher voor zijn vee. Heel gek om midden in een woestijn 2 (hollans lijkende) eenden te zien zwemmen.
Eind van de morgen het park via de zuidkant verlaten en via een 6 baans snelweg met slecht wegdek naar LA gereden naar een KOA-camping waar we nu zitten.
4 juli dus. Op de camping vanavond feest met op 21:30 groots vuurwerk
Gaan we dat ook eens meemaken.
tot horens

• 05 Juli 2017 - 21:24

Henny Posthuma:

Lieve Pieter en Christien
    Heb al jullie verslagen gelezen, ben dus helemaal bij. Wat een prachtige reis. Ben heel benieuwd naar jullie foto's en woordelijk verhaal.
    Geniet nog van de komende dagen.
    Groet Henny