Verslag 7 - Reisverslag uit Mesa Verde Estates, Verenigde Staten van PieterChristien - WaarBenJij.nu Verslag 7 - Reisverslag uit Mesa Verde Estates, Verenigde Staten van PieterChristien - WaarBenJij.nu

Door: Pieter

Blijf op de hoogte en volg PieterChristien

01 Juli 2017 | Verenigde Staten, Mesa Verde Estates

Het schiet al weer lekker op de vakantie bedoel ik natuurlijk.
Volgende stop was Monument Valley. Beheerd en gerund door de indianen zelf. Dat wil dan zeggen dat je Nationale Parkenpas niet geldig is en dat je er apart voor moet betalen. Toch we een heel bijzonder gebied. De Camping op het park had geen hook-up dus hebben we besloten om maar niet op het RV park te gaan staan. de temperatuur was erg hoog en we wilde toch wel wat koeling hebben. Was wel erg leeg de camping overigens.
Een stukje teruggereden en daar lag een nieuwe camping, net 3 maand open, met uitzicht op alle prachtige rotspartijen die je we zien in de films.
Lekker geslapen en de volgende dag naar Page (lake Powell) gegaan. De weg er naar toe is al een belevenis. Prachtige rotsformaties en valley's wisselen zich af tijdens de rit er naar toe.
De indianen hebben de woestijnen allemaal weer terug gekregen en wonen er dan ook. In armoedige soort van sta-caravans, soms alleen soms in een soort nederzetting bij elkaar. Navajo' s, Ute en nog een paar soorten wonen daar vooral en verkopen veel zelfgemaakte spullen.
Op de camping vlak bij het water voor 2 nachten geboekt. Alleen ' s morgens wat dingen gedaan want het was weer eens bloed heet. De Horse shoe bend gezien, boodschappen gedaan en een stuk stroomopwaarts van de Colorado Rivier geweest.
Antilope canyon wilden we de volgende morgen zien maar toen we aankwamen konden we alleen maar cash betalen. Zoveel hadden we niet bij ons dus dat ging helaas niet door. Jammer.
Dan maar de laatste boodschappen gedaan en naar de Grand Canyon gegaan. Daar zitten we nu. Op een camping naar drie campers vol hollanders. Op de camping veel wilde dieren, Hazen, konijnen een een kudde Elk's. Google maar eens. Een groot soort hert zeg maar. Lopen gewoon rond hier, kleintjes, middelgrote en ouders met enorme geweien door elkaar. Heel bijzonder.
Goed morgen verder, GA aan de wijn en kaarten met Christien.

• 01 Juli 2017 - 16:50

Wim:

Hallo Pieter en christien, zijn net terug van vakantie en heb alle verslagen van jullie gelezen. wat een belevenissen voor jullie. Jammer dat het zo warm is. Maar desondaks jullie genieten er van en dit pakken ze je niet weer af wat een mooie dingen daar en dat met die indianen daar. Geniet er nog maar van.
    Gr. Wim en Roelie